Po pomerne dosť dlhom hľadaní sme konečne našli byt, ktorý spĺňal všetky naše kritéria, teda to sme si aspoň mysleli na začiatku. Tentokrát sme už po veľmi krátkej dobe prišli na to, že majiteľ nášho dokonalého bytu až tak dokonalý nie je. Prečo? k tomu sa hneď dostanem. Ak nemáte chuť čítať ďalej, mali by ste vedieť len to, že pôjde o veľmi praktickú informáciu, ktorá sa určite zíde i vám, a to v prípade, že ste podnájomníkom, no i v prípade, že ste majiteľom bytu alebo inej nehnuteľnosti, ktorú prenajímate.
Elektrina nie je starosť podnájomníka
Vymena elektrickych rozvodovje starosť majiteľa bytu. Vy ako podnájomník dokonca nemáte to najmenšie právo s elektrinou niečo robiť. Na druhej strane, ak viete, že nie je v poriadku, a náhodou spôsobíte nejakú škodu alebo problém v paneláku, tak budete mať problém. respektíve,,bude ho mať majiteľ, no spolu s ním aj vy. Presne toto sa stalo aj nám. Elektrina v byte bola stará, jedného dňa sa niečo dobabralo, čo poškodilo aj byt pod nami, no a majiteľ bytu žiadal peniaze od nás.
Čo robiť pri neochotnom prístupe
Ak majiteľa bytu oslovíte, že máte pocit, že niečo nie je v poriadku, no on nebude ochotný nechať elektrinu skontrolovať alebo vymeniť, máte dve možnosti. Prvou je, že toto správania majiteľa bytu nahlásite správcovi domu. áno, počítajte s tým, že vám možno vypovedá nájomnú zmluvu, na druhej strane, nemôže to urobiť len tak, bez dôvodu. Druhým riešením je nahlásenie na stavebný úrad, no ak to nahlásite správcovi paneláku, on urobí v podstate to isté, takže si ušetríte starosti.
Na záver, verte mi, nenechávajte to tak. Elektrina je veľmi nebezpečná vec a pri jej nefungovaní či pokazení môžu byť peniaze tým posledným problémom. Radšej sa skúste s majiteľom dohodnúť stoj čo stoj, ak to nepôjde, nebojte sa využiť vaše práva, ktoré som vám vymenovala vyššie.