Reklama, marketing, prezentovanie svojich služieb širokej verejnosti a snaha získať potenciálnych zákazníkov,… sú všetko prvky, ktoré s podnikaním veľmi blízko súvisia. A zrejme vás neprekvapí, že v súčasnosti je teritóriom týchto prvkov najmä internet, konkrétne napr. webové stránky, sociálne siete či vyhľadávače.
Základom všetkého je mať vytvorenú vlastnú webovú stránku, ktorá by však zodpovedala kritériám vyhľadávačov a dosahovala potrebnú návštevnosť.
K vytvoreniu webovej stránky je výhodou, ak dokážete vytvoriť a navrhnúť dizajn webu, následne web nakódovať a upraviť do podoby, aby ho vyhľadávače rozpoznali, otestovať ho a až potom rozmýšľať na kúpou domény alebo jeho umiestnením na prenajatý webhosting.
Pokiaľ vás tento postup nepotešil alebo nie ste si istí, či by vami zhotovený web zodpovedal všetkým kritériám a držal kvalitatívny krok s konkurenciou, vôbec nie ste jediní. V takom prípade je samozrejme možné zveriť tvorbu webu do rúk profesionálom, respektíve za kvalitné prevedenie zaplatiť.
Každopádne ak disponujete svojou vlastnou webovou stránkou, veľmi podstatná je jej návštevnosť, respektíve to, koľko potenciálnych zákazníkov sa o nej dozvie.
Weby s ponukou služieb alebo tovaru majú spravidla silnú konkurenciu, pričom k najdôležitejším sa radí ich viditeľné umiestnenie v internetových vyhľadávačoch (Google, Seznam, Bing,…). Viditeľné znamená, aby ich vyhľadávač podsunul na popredné miestach vo výsledkoch hľadania. Bežnému užívateľovi sa k hľadanému výrazu na základe kľúčových slov poskytne zoznam relevantných výsledkov, pričom ten spravidla klikne na tie, ktoré sa nachádzajú na prvej, možnej druhej strane (napr. vo výsledkoch Google). Pokiaľ sa teda konkrétny web nachádza na predných a viditeľných priečkach k hľadaným výrazom, je veľká šanca, že počet jeho návštevníkov výrazne vzrastie a začnú sa takisto vykonávať požadované konverzie. K dosiahnutiu tohto výsledku je potrebné vykonať kvalitné SEO, respektíve optimalizáciu pre vyhľadávače.