Ale čo teraz? To zostaneme len tak trčať na letisku? Prečo by sme mali pykať za niečo, za čo nemôžeme? Teraz musíme držať hlavu dole a uvedomiť si, že predsa máme nárok na kompenzáciu.
V súlade so zákonmi EÚ sa o nás letecký dopravca v prípade minimálne dvojhodinového meškania musí postarať :
· Zabezpečením stravy a občerstvenia, poskytnutím dvoch bezplatných telefonátov či možnosťou poslať e-mail, v niektorých situáciách takisto vzniká nárok na ubytovanie a odvoz do hotela.
Ale pozor, môžeme vravieť takisto o finančnej kompenzácii za predpokladu, že ide o vyše 3 hodinové meškanie letu.
Musíme si však upresniť niektoré detaily. Na finančné odškodnenie vzniká nárok vtedy, keď sa lietadlo dostaví do plánovej destinácie minimálne o tri hodiny neskôr, než bolo v pláne. Príčinou tohto omeškania však nesmú byť mimoriadne okolnosti, ktoré letecký dopravca nedokáže ovplyvniť (nepriaznivé počasie, prírodné katastrofy, štrajk zamestnancov,…). Nárok je platný takisto len vtedy, ak vravíme o odlete z letiska niektorých z krajín EÚ, respektíve krajín, ktoré sú súčasťou únie.
Pre jednotlivca a bežného cestujúceho tak môže byť požadovanie svojich nárokov pomerne fuška. Potrebnou dokumentáciou, odbornými postupmi a znalosťou i presadzovaním vášho práva vám všetko môže pomôcť agentúra, ktorá sa na danú problematiku špecializuje.